Ga naar de inhoud

Eindelijk klachtenvrij werken achter jouw bureau.

Geef je lichaam de beweging die het nodig heeft.

Juist tijdens de uren achter je bureau.

Neem nú de tijd voor een gratis minibreak!

Onderstaande video bevat vier voorbeelden van bewegingen die je achter je bureau kunt uitvoeren. Met kleine, korte beweegmomenten is het mogelijk om fysieke klachten te verminderen of te voorkomen. Met de training Gezond Werken help ik je om beweging te integreren in jouw (werk)dag. 

Of kies een datum voor het volgen van het gratis webinar. Met veel beweging èn ruimte voor het stellen van vragen met een kleine groep.

Gezond Werken Preventie Meer Bewegen

Eendaagse training Gezond Werken

Vanaf maart 2024 worden eendaagse trainingen Gezond Werken gegeven op locaties in Nederland en België. Locaties in een rustige omgeving waarbij onderdelen van de training zowel binnen als buiten worden gegeven. Deze eendaagse zijn te boeken voor volwassenen die veel tijd achter een bureau door brengen én meer beweging aan de (werk)dag toe willen voegen. Zeker als je te maken hebt met fysieke klachten die werkgerelateerd zijn.

De training is ook geschikt voor kleine teams. Het voordeel van samen Gezond Werken is dat je elkaar kunt stimuleren om meer te bewegen. Op deze manier is de training niet alleen praktisch maar ook een vorm van teambuilding.

Zelf aan de slag met de beweegwijzer!

Bewegen achter je bureau gaat niet vanzelf. Vaak ontbreekt het aan tijd, inspiratie of heb je er de puf niet voor. Door jezelf de beweegmomenten te gunnen, zorg je goed voor jezelf. Plaats de beweegwijzer in het zicht op je bureau als reminder en kies de beweging die jij nodig hebt.

online training gezond werken preventie bewegen

Gratis Beweeg Meer van Jezelf sessie

Iedere maand geef ik twee gratis online sessies weg. In 30 minuten ervaar je een aantal bewegingen die je kunt inzetten tijdens de werkdag. De bewegingen worden afgestemd op jouw persoonlijke, fysieke situatie. Deze kun je meteen integreren in jouw werkdag en een start maken met Gezond Werken.

 

Interactief webinar Gezond Werken

Gezond Werken is gebaseerd op o.a. biomechanica. Op papier is dat prima uit te leggen, alleen ervaar je dan niet wat de beweging daadwerkelijk met je doet. De beweging ervaar je tijdens het gratis webinar. Zonder verkooppraat èn met ruimte voor het stellen van vragen.

Gratis E-book Gezond Werken

Het e-book Gezond Werken geeft je een aantal inzichten in welke factoren een rol spelen over het wel of juist niet in beweging komen achter je bureau. Ons brein is een meester in het nemen van smokkelroutes om zo min mogelijk energie te verspillen. Met als gevolg dat, als we bewegen, meestal bewegen vanuit een comfortzone. 

Nekpijn 3

Zorgen de werkuren aan je bureau voor fysieke klachten aan nek, rug en schouders?

Je hebt het naar je zin op je werk en brengt veel uren door achter je bureau. Iedere lunchpauze neem je de tijd om te wandelen. Je loopt een extra rondje om koffie te halen. Je rekt je af en toe uit en gaat weer aan de slag. En toch spelen iedere keer je nek, schouders en rug weer op. En je weet best dat je meer mag bewegen, maar het werk moet ook af. Het is lastig om je te ontspannen aan je bureau. ’s Avonds als je op de bank zit, merk je dat de spanning in de nek weer is toegenomen.

Dat is niet vreemd, want ongemerkt zit je lange tijd in dezelfde houding. Zeker als er veel werk te verzetten is, neemt onbewust de spanning in de spieren toe.

Herken jij je in deze vicieuze cirkel?

Je wilt meer bewegen om je nek en schouders te ontspannen. Maar je denkt er niet of te weinig aan tijdens het werk. De momenten dat je er wel aan denkt, weet je niet zo goed welke beweging nu het beste is.

Je hebt niet de ruimte om iedere werkdag een beweegpauze te nemen. Dat kost te veel tijd en anders blijft het werk liggen. Maar de spanning in je lichaam neemt toe. 

Je wilt niet te actief bewegen, want  hebt straks  een afspraak met een klant. Een rood hoofd en transpiratie kun je nu niet gebruiken.

Je plannen voor vanavond moet je afzeggen, omdat de spanning in je nek zorgt voor hoofdpijn.

Jouw fysieke klachten duren maar voort. Je bent bang dat de klachten chronisch kunnen worden en je er nooit meer vanaf komt. Misschien overweeg je zelfs te stoppen met je kantoorbaan, omdat de pijn jouw leven beheerst.

Pijnklachten verminderen of zelfs voorkomen

Hoe fijn zou het zijn als de spanning in je spieren niet toeneemt tijdens het werk. Dat je op tijd de signalen herkent. En dat jij weet met welke bewegingen je erger kunt voorkomen. Ik help je op weg, zodat je zelf aan de slag kunt met Gezond Werken achter je bureau.

Er zijn veel bewegingen je tijdens je werkdag kunt maken. Leer gevarieerd bewegen in korte minibreaks. Of juist tijdens je werkzaamheden achter je bureau. Zowel zittend op een stoel, als staande aan een bureau. Er gaat een wereld aan bewegingen voor je open.

Met als resultaat dat de beweeglijk van je spieren en gewrichten weer toeneemt. De verbeterde doorstroming in het lichaam geeft je energie i.p.v. dat het energie kost. 

Ervaringen

‘Blijven bewegen tijdens het werk is voor mij altijd een puntje van aandacht geweest. Want: hoe combineer je die twee?! Paula heeft mij kennis laten maken met een hele reeks met makkelijk toepasbare bewegingen, die eigenlijk veel kleiner zijn, dan de ‘sportoefeningen’ die ik altijd in mijn hoofd heb gehad.’

Sharyl – communicatiemedewerker

“Bewegen bij Paula is altijd weer fijn. Op een rustige manier gebruik je spieren die je normaal nauwelijks gebruikt. Echt anders dan een uurtje sportschool of een uurtje cardio, maar zeker zo intensief en effectief!”

 

 

Karin – coach leerkrachten

‘Erg fijn om bij Paula te bewegen. Bij lichamelijke klachten weet ze de juiste oefeningen te vinden om weer beweeglijker te worden en fysiek sterker op een zachte manier’.

 

 

Hilde Desmet – acupuncturist

Contact

Burgemeester van Hultenstraat 16

5443 AR Haps

Telefoon: 06 400 64 724

Email: info@hethelendehuis.nl

KvK: 55965598